www.twitter.com/gitaristancom
  Aktif Konular & ACTIVE TOPICSAktif Konular & ACTIVE TOPICS  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi & MEMBERLIST  Takvim & CALENDARTakvim & CALENDAR  Forumu AraArama & SEARCH  Yardım & HELPYardım & HELP  Kayıt Ol & REGISTERKayıt Ol & REGISTER  Giriş & LOGINGiriş & LOGIN
 
  a
 
 

 


Gitaristan AKOR&TAB Arşivi
www.gitaristan.com/akorlar

Gitaristan VideoGitar
www.gitaristan.com/video

Türkçe GuitarPro Arşivi
www.gitaristan.com/guitarpro

Online Gitar Okulu
www.gitaristan.com/okul  

 

 

 

 

Klasik Gitaristler
 Gitaristan.Com - Online Gitar Okulu - Guitar Forum | Gitaristan.com Club ***Hoşgeldiniz*** | GİTARİSTAN CLUB | Klasik Gitaristler
Mesaj icon Konu: EM-AM ANLAMLARI Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder & Sent New Topic
Yazar Mesaj
masumgirl17
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19-Ocak-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 22

Alıntı masumgirl17 Cevaplabullet Konu: EM-AM ANLAMLARI
    Gönderim Zamanı: 19-Ocak-2008 Saat 22:07

arkadaşlar notaları harflerle gösterirken harflerin yanında m harfinin bulunması ne anlama geliyor (em-am )gibi. ben gitarda yeniyimde cok fazla bişey bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim

Yinede ben toplardım yerlerden kalbimin kırıklarını...Sırf ayaklarına batmasın diye!
IP
orgeneral
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12-Ocak-2008
Gönderilenler: 2

Alıntı orgeneral Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19-Ocak-2008 Saat 23:41

sanırım akorlardan bahsediyorsun.çok iyi değilim ancak em e minor anlamına geliyor sanırım.bazı akorların yazılışları onlar ben yinede bilen birine sözü bırakıyorum

IP
guitarist.1992
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ocak-2007
Konum: İzmir
Gönderilenler: 510

Alıntı guitarist.1992 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20-Ocak-2008 Saat 12:45
         "Orgeneral" arkadaşımın da açıkladığı gibi minör-majör anlamına gelir.Yani notaları ifade eden harflerin yanında "M" görürsen o ses minördür.Eğer harfin yanında hiçbir şey yoksa majör sestir.
        
         Örnek olarak "E" akoru majörken "EM" akoru minördür.
MÜZİĞİ SEVMEYENE
İNSAN DEMEMELİ
ONU SEVEN
ANCAK YARIM İNSANDIR
MÜZİK YAPANSA
TAM İNSAN
IP
özges
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27-Ocak-2008
Konum: Kastamonu
Gönderilenler: 2

Alıntı özges Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29-Şubat-2008 Saat 21:34
minör ve majör ne anlama geliyor
IP
murat_e
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15-Eylül-2007
Konum: İzmir
Gönderilenler: 51

Alıntı murat_e Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Mart-2008 Saat 01:21
minör ve majörde arkadasım müzikteki belli gam aralıklarına verilen isimler;)
sade
IP
gitaristancı
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Ağustos-2006
Gönderilenler: 666

Alıntı gitaristancı Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Mart-2008 Saat 12:52
Minör küçük majör büyük demektir sözlük anlamında. Bir akor şifresinin yanında küçük m harfini gördüyseniz minördür. Sadece büyük harf gördüyseniz majördür.
Örneğin : A = La majör iken   Am = La minördür.
SEKOCAN
IP
arsenuium35
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 29-Şubat-2008
Gönderilenler: 5

Alıntı arsenuium35 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Mart-2008 Saat 10:42

yeni geçtim onlara zorlaşiyo gün geçtik sağlam çalcam ama gitara LOL

IP
bah190
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21-Aralık-2007
Konum: Ankara
Gönderilenler: 70

Alıntı bah190 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Mart-2008 Saat 17:59
sadece A yok değil mi diğerlerinide söylermisiniz
IP
anatomi_24
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12-Haziran-2007
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 543

Alıntı anatomi_24 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Mart-2008 Saat 18:05
http://www.gitaristan.com/club/forum_posts.asp?TID=13378
burda işine yarayan şeyler var resimli falan bak hepsini öğrenirsin
her şeyin bir sonu var, ayrılklarında
IP
bah190
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21-Aralık-2007
Konum: Ankara
Gönderilenler: 70

Alıntı bah190 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Mart-2008 Saat 21:43
mükemel bişe yapmışsın teşekürler
IP
özges
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27-Ocak-2008
Konum: Kastamonu
Gönderilenler: 2

Alıntı özges Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Mart-2008 Saat 18:23
http://www.istegenc.com.tr/content/muzik/article.asp?lngArticleID=111 arkadaşlar burada da var birşeyler benim biraz işime yaradı umarım sizede yardımcı olur
IP
dtulgar
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15-Aralık-2005
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 57

Alıntı dtulgar Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Mayıs-2008 Saat 01:30
arkadaş hinlik olsun demiş
yazmış aman uymayalım
IP
delphinus
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27-Aralık-2007
Konum: İzmir
Gönderilenler: 1

Alıntı delphinus Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Mayıs-2008 Saat 18:15
A   La majör           Am   La mnör
B   Si majör            Bm   Si minör
C   Do majör          Cm   Do minör
D   Re majör          Dm   Re minör
E   Mi majör           Em   Mi minör
F   Fa majör           Fm   Fa minör
G   Sol majör         Gm   Sol minör 
 
bunlara 14 ana akor denir
IP
masumgirl17
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19-Ocak-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 22

Alıntı masumgirl17 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 26-Mayıs-2008 Saat 20:28

hepinize cok tşk  işime yaradı gerckten

Yinede ben toplardım yerlerden kalbimin kırıklarını...Sırf ayaklarına batmasın diye!
IP
samedov91
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 31-Aralık-2007
Gönderilenler: 12

Alıntı samedov91 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10-Temmuz-2008 Saat 23:49
arkadaşlar gitarda akorların yerini nasıl buluyoruz ? E Em G Am .... bunlar kolay da
mesela C7,B7 , G# , C#,Cm, Gm bunlar birer örnek ve bana göre biraz karışık ve bareli sanırım . bunların perdelerde yerini nasıl bulcaz ? bir yolu mantığı var mı bu işin yoksa ezber mi ?
IP
gitarcılık
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 11-Temmuz-2008
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 267

Alıntı gitarcılık Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Temmuz-2008 Saat 00:01
arkadaşlar böyle ezberlemek saçma 
la si  do re mi fa sol
a b  c    d  e  f  g
bu sırayı takib edin bu harflerin yanında m varsa minör yoksa major
 
IP
samedov91
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 31-Aralık-2007
Gönderilenler: 12

Alıntı samedov91 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Temmuz-2008 Saat 11:59

ok saol.bi sorum daha var .minor veya majör olduğunda akor basma şekli değişiyor. onu nasıl ayarlayacağız ?

IP
Erios
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15-Ağustos-2007
Konum: Ankara
Gönderilenler: 186

Alıntı Erios Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Temmuz-2008 Saat 12:10
Orjinalini yazan: samedov91

ok saol.bi sorum daha var .minor veya majör olduğunda akor basma şekli değişiyor. onu nasıl ayarlayacağız ?

Mi minör ile mi majör tabikide farklı basılır.Bunu nasıl mı anlayacaksın.Tabikide bilerek.Nasıl basıldığını bilmen şart.
http://www.gitaristan.com/akor.swf
Kolay Gelsin.Wink
Her gecenin sabahında;biraz alkol kanımda..
Çocuk olsam yeniden;Bİr tek düştüğümde acısa Canım,Kalbim çok koştuğum için çarpsa sadece...
IP
samedov91
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 31-Aralık-2007
Gönderilenler: 12

Alıntı samedov91 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Temmuz-2008 Saat 12:16

ya bi ara minör olduuğu zaman orta parmağı kaldır. major olduğu zaman orta parmağı bas.öyle bir şey duymuştum ama doğrulupunu bilmiorum. onun hakkında bilgin var mı ?

IP
Erios
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15-Ağustos-2007
Konum: Ankara
Gönderilenler: 186

Alıntı Erios Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Temmuz-2008 Saat 12:27
Orjinalini yazan: samedov91

ok saol.bi sorum daha var .minor veya majör olduğunda akor basma şekli değişiyor. onu nasıl ayarlayacağız ?

Bak mesela F ile Fm yaparken majörde orta parmağı bas,minörde kaldır diyebilirsin;Ama Böyle bişey tüm akorlarda minör ve majörlerinde geçerli değildir.C ile cm nin basılmasında böyle bişey diyemessin mesela.
Yani kısaca minör ve majör şekillerinde nasıl basılması gerektiğini kesinlikle öğrenmelisin.Bunun dışında bilemezsin.
Her gecenin sabahında;biraz alkol kanımda..
Çocuk olsam yeniden;Bİr tek düştüğümde acısa Canım,Kalbim çok koştuğum için çarpsa sadece...
IP
samedov91
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 31-Aralık-2007
Gönderilenler: 12

Alıntı samedov91 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Temmuz-2008 Saat 15:48
hmm  saol.
walla aklıma takılan başka bişe olursa sorarım
IP
onder123
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 04-Eylül-2008
Konum: Antalya
Gönderilenler: 9

Alıntı onder123 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06-Eylül-2008 Saat 01:17

gitar nedir akor nedir bilmeyen bi arkadaşının senin şarkı akorlarına baktığında zor durumlara düşüren akorlar..'abi bu am,ne demek em ne demek' gibi sorularla karşı karşıya kalınabiliyor..

tabiki açıklıosn mecburen a=la dır m minör demek, yani am =la minör xD
pff
IP
onder123
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 04-Eylül-2008
Konum: Antalya
Gönderilenler: 9

Alıntı onder123 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06-Eylül-2008 Saat 01:22
Orjinalini yazan: samedov91

arkadaşlar gitarda akorların yerini nasıl buluyoruz ? E Em G Am .... bunlar kolay da
mesela C7,B7 , G# , C#,Cm, Gm bunlar birer örnek ve bana göre biraz karışık ve bareli sanırım . bunların perdelerde yerini nasıl bulcaz ? bir yolu mantığı var mı bu işin yoksa ezber mi ?
 
binden fazla akor var sence ezberlenir mi (: nota bilgisiyle çözülüo olay
 
pff
IP
FLAMENCO
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2005
Konum: Eskişehir
Gönderilenler: 122

Alıntı FLAMENCO Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Eylül-2008 Saat 18:07
Arkadaşlar Merhaba,
Akor konusunda sorulan soruya yarım yamalak bilgilerle cevap verenler var. Heyecanınızı anlıyorum ancak yanlış bilgi üzerine kurgulanmış bir müzik yanlış müziktir ve bu alışkanlıkları değiştirmek oldukça güçtür. Lütfen doğruluğundan emin olmadığınız konularda yardımcı olmaya çalışmayın.
Forum konusunu açan arkadaşa önerim akor kuruluşları ve gam bilgisine hakim olmandır. Uzun soluklu bir Gitar hayatı düşünüyorsan bir gün bu kaçınılmaz olacak. Oğuz ABADAN'ın akor ve aralık bilgisi isimli kitabını tavsiye ederim. Gitara uyarlanmış şekli ise M.Sefa YEPREM'in Gitar'da akorlar ve modal açılımlar isimli kitabıdır.
 
delphinius isimli arkadaşın aktardığı bilgiler doğrudur. Sadece eklemek istediğim eğer notaları gösteren harf küçükse( Örnek: e gibi) ...bu o akorun minör olduğu anlamına gelir. Ayrıca Harf büyük ve yanında (- eksi işareti) varsa bu da minör anlamına gelir.
 
Konunun detayına girmiyeyim burada çok uzun anlatmam gerekir. Ancak bu akor şifreleri farklı müzik disiplinlerinde değişiklik gösterir. Örneğin Avrupa müzik literatüründe Si sesi B harfi ile gösterilirken bazı literatürlerde (Küba) H harfi ile gösterilir.
 
Müzik dolu günler dilerim.
Sevgilerimle 
 
IP
denizcan
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 10-Şubat-2008
Konum: Samsun
Gönderilenler: 124

Alıntı denizcan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Eylül-2008 Saat 19:51
oo sheat muhtesemsin sen kac senedir gitar calıosun xD
rock'n roll
IP
FLAMENCO
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2005
Konum: Eskişehir
Gönderilenler: 122

Alıntı FLAMENCO Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Eylül-2008 Saat 22:54
Estağfurullah :-)...İltifatın için teşekkür ederim ama muhteşem olduğumu düşünmüyorum. 38 yaşındayım 25 senedir müzikle uğraşıyor yaklaşık 20 yıldır da gitarla haşır neşirim. Ancak bu sürenin %90 ını müzik öğrenme yolunda boşa geçirmiş  ve son 2 yıldır gitar çalmanın sadece dan dun ritm atarak bir kaç pop parçası çalmak olmadığını farkeden biriyim. Bunu farkettiğim andada tüm müzik bilgimi (yanlış birikim ve yanlış egzersizlerin neden olduğu büyük yanlışlar) bir kenara bırakıp önce nota çalıştım (hala çalışıyorum). Bastığım akorları anlamaya çalıştım ve farkettim ki bastığın akorun ismini bilmektense o akoru tanımak nerde basman gerektiğini bilmek varyasyonlarını türetmek çok daha zevkli ve üretken bir iş...Yani daha alınacak çooook yol var...
Hepinize gitar ve müzikle dolu bir hayat diliyorum, zira çok sihirli bir enstrümanla uğraşıyorsunuz.
Sevgiler.
IP
bucecik
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 06-Şubat-2009
Konum: Antalya
Gönderilenler: 12

Alıntı bucecik Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06-Şubat-2009 Saat 21:55
yav şu özges arkadaşıma çok saoLsun istegenç die bi site vermiş çok ama çok işime yaradı herkese teşekkürLer...
IP
armador199832
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12-Ocak-2013
Gönderilenler: 1

Alıntı armador199832 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ocak-2013 Saat 18:32
teşekürler işime yaradı hepsi "F0R"

CrueLord32Kdky ;)(Acemi Gitarcı)
IP
gitarcity
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 25-Ekim-2009
Gönderilenler: 80

Alıntı gitarcity Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19-Ocak-2013 Saat 00:42
evet gerçekten güzel youtube video
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder & Sent New Topic
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide